Smoking might be dangerous for your Server (en/fr)

CPAN Smoke testing is basically, executing automatically unknown code at a large scale on a machine you own. And if this risk is negligible (to me) for well known modules, it has to be reevaluated if you plan, as I do, to test numerous unknown modules. 

That's why my initial plan to do some automatized tests with unprivileged user is going to be slightly modified with the addition of virtualization.

In fact, the more I think about it, the more I wonder why nothing really bad has already happened with so many scripts blindly executed all around the world...

Anyway, I'm currently setting a VmWare infrastructure and I hope to be able to give you some results soon...


[French Translation]

Les smoking tests CPAN sont à la base l'exécution automatique de code inconnu à grande échelle sur une machine que l'on possède. Et si le risque est négligeable (pour moi) pour des modules bien connus, il doit être réévalué si vous prévoyez, comme je l'envisage, de tester de nombreux modules inconnus.

C'est pourquoi mon plan initial de faire des tests automatisés avec des utilisateurs non privilégiés sera légèrement modifié avec l'ajout de virtualisation.

En fait, plus j'y pense, plus je me demande pourquoi rien de vraiment grave ne s'est encore produit avec autant de scripts exécutés aveuglément partout dans le monde.

Enfin, je suis en train de mettre en place une infrastructure vmWare et j'éspère pouvoir vous donner des résultats bientôt...

Commentaires

Posts les plus consultés de ce blog

Change your Gogs admin password

What is the average salary for Perl programmers in 2020?

JavaScript for Perl lovers.